Nog 1 week!!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van minoropzanzibar - WaarBenJij.nu Nog 1 week!!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van minoropzanzibar - WaarBenJij.nu

Nog 1 week!!!

Door: Marjan

07 November 2014 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal!

Allereerst even kort wie wij zijn en wat wij gaan doen..
Wij zijn vijf vierdejaars studenten aan de Hogeschool in Rotterdam.
Met 1 bedrijfskundige, 3 verloskundigen en 1 verpleegkundige zijn wij een multidisciplinaire groep studenten die allemaal voor dezelfde minor hebben gekozen: Beyond Borders.
Voor deze minor gaan wij in samenwerking met 'Het andere reizen' werken aan een project op Zanzibar! Wij gaan ons 10 weken bezig houden met voorlichting over de onderwerpen HIV/AIDS en tienerzwangerschappen onder jongeren. Dit doen wij met behulp van het projectvoorstel dat wij in de afgelopen maanden hebben ontwikkeld. Om een beter beeld te krijgen van ons project kunnen jullie onze critical movie bekijken via deze link:

Wij zullen gaan wonen in een vrijwilligershuis in het plaatsje Chukwani.
Nog een week te gaan voordat wij alweer bijna in het vliegtuig zitten richting Zanzibar.
14 November om 10:20 zullen wij vanaf schiphol de lucht in gaan. De voorbereidingen zijn in volle gang en de zenuwen beginnen steeds meer te komen. Iedereen is druk bezig met de laatste dingen regelen, anti-muggenspray inslaan, voor-eten omdat we bang zijn dat we straks 10 weken zonder zitten, langzaam aan afscheid van iedereen nemen, beseffen dat we echt nog maar 1 week in Nederland zijn, de kerstvakantie vol plannen met leuke dingen, kruidnoten inslaan en ga zo maar door.

We hebben er allemaal ontzettend veel zin in en zullen proberen om in ieder geval eenmaal per week een stukje te schrijven op deze pagina. Mocht je ons willen volgen dan kun je je altijd aanmelden op de mailinglist!

Wij genieten nog even van de voor-ons-voorlopig- laatste-koude-Hollandse dagen en tot snel!

• 07 November 2014 - 17:04

Annemarie Rijken:

Hallo allemaal
    Wat een super leuk initiatief van jullie.
    Carlijn ook ik ben heel erg trots op jou en wacht op alle leuke verhalen. Jullie allemaal veel succes en geniet nog even van de koude dagen hier.

Annemarie

• 07 November 2014 - 17:29

Monica:

hoi Tamara, wens je een hele goede en gezonde tijd toe in Zanzibar. Sterkte met alle voorbereidingen en geniet ervan

• 13 November 2014 - 20:50

Wilma:

Succes morgen en hopelijk nog een goede nachtrust vanavond!

• 16 November 2014 - 10:34

Henny Rademakers:

Ik heb gehoord dat de reis goed is verlopen. Nu wennen en aan de slag. Veel succes. Oma Henny